Kamokere-vitaj
Current Date/Time 2
WWW.KAMOKERE.SZM.SK - Chatovacka

Menu

Home
chatovacka
Stavba PC
Bob marley

Téma

motorka
Canabis

Tvorba www

Tvorba HTML
Tagy
Ako prilakat ludi .1
Ako prilakat ludi .2
Ako prilakat ludi .3
Ramy alebo tab..
Robime stranku.1
Robime stranku.2

Flash

Nástroje
Tipy
Casova os
Najzakl.prikazy
Objekty vo Flash
Animacie vo Flash
Hierarchia inscen..
Fonty
Kniznice
Prikazy

Webhosting

DAJ SI SPRAVIT
Príklady

Iné...

Email
Moje stranky
KUDOclan
POST

Animácie vo FLASHi.

Základom každej peknej, vizuálne zaujímavej stránky je v nemalej miere pohyb. FLASH umožňuje veľmi jednoduchým a účinným spôsob vytvárať jednoduché pohyby bez nejakej veľkej náročnosti na výslednú veľkosť daného swf-čka. Viď. obrázok:

Konkrétne si popíšeme pohyb objektu po obrazovke, menenie farieb a samozrejme priehľadnosti. Na to aby sme chceli vytvoriť nejakú "peknú" animácia potrebujeme nejaký ľubovoľný objekt. Pod objektom myslíme nejaký symbol (Movie Clip, Button či Graphic). Potom už iba časovú os a okno Frame, po prípade okno Effects:

Ako teda na to?
Ako prvé si musíme dobre rozmyslieť čo vlastne chceme spraviť. Povedzme, že chceme vytvoriť pohyb ľubovoľného objektu(napr. Graphic) z ľava do prava a naopak.
Najprv si dáme objekt na ľavo (v prvom keyframe). Potom si v dáme INSERT -> Create Motion Tween. V ľavom dolnom rohu sa nám nastaví okno (ak ho vidíme) Frame (skratka ctrl-F). V políčku Tweening sa nám objaví nastavenie MOTION. Následne si na časovej osi vytvoríme na 20 frame nový keyframe. Uvidíme asi dačo takéto:

Potom už iba posunieme objekt do prava a naša prvá animácia je hotová. Celé to samozrejme môžeme zopakovať, aj z prava do ľava.

V okne frame (hore na obrázku) máme niekoľko ďalších volieb a nastavení.
Label: každý frame si môžeme pomenovať a potom ho cez skript volať. Tweening: nám udáva, že sa bude čosi animovať. Máme na výber MOTION a SHAPE. MOTION sa využíva pri presúvaní, otáčaní, či iných pohyboch. SHAPE sa viacej používa pri zmenách tvaru objektu. Napríklad kocka sa zmení na guľu.
Scale: Ak nechceme aby sa nám pri animácii menila veľkosť objektu.
Easing: Pôvodne nastavené na 0. Ak nastavíme inú hodnotu, tak tým dosiahneme postupné zrýchľovanie, spomaľovanie animácie.
Rotate: Máme na výber AUTO, CW a CCW. To znamená, že si môžeme určiť do akej strany sa má objekt otáčať. Pri auto sa samozrejmé otáča, tak ako sme si objekt otočili pomocou funkcie rotate. Ak si vyberieme otáčanie CW a CCW, tak sa nám objaví aj okienko, kde môžeme nastaviť koľko otočiek sa má (za daný animovaný čas) urobiť.

Ostatné voľby ako Orient to Path, Synchronize a Snap slúžia na nastavovania pri pohybe objektu po čiare. Ale k tejto problematike sa budeme vyjadrovať v samostatnej kapitole.